tag:blogger.com,1999:blog-2123444700547424113.post5463003278257082529..comments2023-05-26T17:15:40.844+02:00Comments on 707 TOY: Bobar trailer/sailer med extrema fartresurser, finns det?Michael Axbornhttp://www.blogger.com/profile/16711203627826648768noreply@blogger.comBlogger10125tag:blogger.com,1999:blog-2123444700547424113.post-87289212343413190782011-10-12T10:11:29.580+02:002011-10-12T10:11:29.580+02:00Ungefär samma segelyta som J/80n, på två tredjedel...Ungefär samma segelyta som J/80n, på två tredjedelar av deplacementet samt halva kölvikten. Jag som tycker J/80n går bra i lättvind...<br /><br />Kan detta vara hamnens nya "åka-i-sidled-backa-runt-pricken-båt"?<br /><br />Iofs sticker kölen 2dm till och har säkerligen rätt mycket av kölvikten i bulben. Intressant!!!jonas whttp://j80falkenberg.wordpress.comnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-2123444700547424113.post-72329351521325263502011-10-12T01:16:50.825+02:002011-10-12T01:16:50.825+02:00Nu har jag fått fatt i lita uppgifter om segelplan...Nu har jag fått fatt i lita uppgifter om segelplanet vilka iofs inte är verifierade.<br /><br />Kryss-ställ: 34 m2<br />Gennaker: 59 m2<br /><br />Tydligen skall det finnas cruising-genua oxå....Michael Axbornhttps://www.blogger.com/profile/16711203627826648768noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-2123444700547424113.post-2152640851558620992011-10-08T10:07:48.171+02:002011-10-08T10:07:48.171+02:00Hotell låter naturligtvis lockande MEN (som en vis...Hotell låter naturligtvis lockande MEN (som en viss Tony säger), för mig är det viktigt att båten har så pass bra komfort att det går att bo ombord en helg. Weekend i skärgården, eller på Anholt, är ju inte fel :) och jag tror faktiskt det skulle funka med en Bull 7000.Michael Axbornhttps://www.blogger.com/profile/16711203627826648768noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-2123444700547424113.post-73312870992624192052011-10-08T09:54:58.585+02:002011-10-08T09:54:58.585+02:00Köp en CB66 och bo på hotell för mellanskillnadenKöp en CB66 och bo på hotell för mellanskillnadenAnonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-2123444700547424113.post-90493729740009783372011-10-07T22:44:05.399+02:002011-10-07T22:44:05.399+02:00En Express med sänk-köl kanske kunde vara något? ;...En Express med sänk-köl kanske kunde vara något? ;)<br />Som du säger går CB66:an bort pga den minimala boende-komforten, annars ett bra allternativ.Michael Axbornhttps://www.blogger.com/profile/16711203627826648768noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-2123444700547424113.post-61918398346659821822011-10-05T17:51:25.889+02:002011-10-05T17:51:25.889+02:00Jag håller med dig till fullo. Ett stort entypsfäl...Jag håller med dig till fullo. Ett stort entypsfält hade varit skoj också, och då ligger CB 66 bra till. Dock inte så bobar tyvärr... :-(<br /><br />/DanielDanielhttp://www.swe595.senoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-2123444700547424113.post-89877696757894939842011-10-02T17:11:48.032+02:002011-10-02T17:11:48.032+02:00;D;DMichael Axbornhttps://www.blogger.com/profile/16711203627826648768noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-2123444700547424113.post-4109363691654292882011-10-02T17:00:55.130+02:002011-10-02T17:00:55.130+02:00Wife Acceptance FactorWife Acceptance Factorjonas wnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-2123444700547424113.post-40457697681253973482011-10-02T12:19:05.878+02:002011-10-02T12:19:05.878+02:00Håller med, svårt att bilda sig en uppfattning med...Håller med, svårt att bilda sig en uppfattning med bara bilder som stöd. Skulle vara intressant att se båten i verkligheten :)<br /><br />WAF är förkortning för vadå?Michael Axbornhttps://www.blogger.com/profile/16711203627826648768noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-2123444700547424113.post-36285922000233033762011-10-02T08:40:11.325+02:002011-10-02T08:40:11.325+02:00Spännande båt med flera "udda" lösningar...Spännande båt med flera "udda" lösningar. Placerade sig hyffsat bra på förra årets bohusrace med lys på 1.21. Frågan är hur pass "bobar" den är och hur WAF ligger till?jonas whttp://j80falkenberg.wordpress.comnoreply@blogger.com