onsdag 24 augusti 2011

Onsdagsserien avgjord

Idag var det bättre vindar och det såg riktigt lovande ut, nu skulle det seglas spinnaker! Det var iaf vad jag hade tänkt mig men först ringde den ena gasten och meddelade att han var sjuk och sedan kom det ett sms från den andra gasten att han satt fast på jobbet.
Inga gastar....

Jag ringde runt en bra stund men fick bara ett napp (Jonas H valde att segla med en båt från insjöklubben..... FÖRRÄDARE!) så det fick bli spinn på två vilket iofs ska funka hyfsat om det inte blåser för mycket.
Tyvärr blev det mest halvvind så det blev bara en riktig spinnbog på hela banan. Att denna avslutades med en mega-strulig nedtagning gjorde inte saken bättre. J-80:an, med Jonas W som kapten, tog hem ännu en seger och TOY fick ännu en gång finna sig i att bli förste förlorare.
För övrigt ska nämnas att det var en riktigt kul segling med mycket action :)

Grattis, Jonas W, till seriesegern

2 kommentarer:

  1. Tack Micke!

    Jag var faktiskt inte helt införstådd med att det blev avgjort igår (hade inte räknat med att vi bara tar de åtta bästa onsdagarna).

    Har haft väldans flyt med vädret, ofta J/80 väder vilket såklart gör saker och ting mycket lättare för oss lättvindsseglare. 707an är betydligt mer allround och fungerar ju faktiskt mycket bättre i blåst. Men kul att det var tight! Får se hur det blir på onsdag, hustrun verkar kräva att jag ska köra till göteborg. Så blir det ingen sol så kanske vi får hoppa sista tävlingen.

    SvaraRadera
  2. Lika ödmjuk som alltid, du behöver inte be om ursäkt för att du vunnit ;) Du har ju faktiskt seglat väldigt bra!

    SvaraRadera